Vertel het ons
Elke dag zetten wij ons in voor professionele kinderopvang. Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze kinderopvang. Toch kan het gebeuren dat je een klacht hebt over een van onze medewerkers, onze handelswijze of onze dienstverlening. Blijf er niet mee lopen, bespreek het niet met anderen, maar vertel het ons! Zodat we in gesprek kunnen gaan om een oplossing te zoeken.
In de meeste gevallen kun je een klacht direct melden bij een van onze medewerkers. Dit kan persoonlijk, schriftelijk of telefonisch. Ook kun je de manager kinderopvang benaderen. Komen jullie er samen niet uit?
​
SKOA Klachtenvrij 2020
Wij hebben vorig jaar ook weer ons klachtenvrij-certificaat gekregen en daar zijn wij trots op.
Interne klachtenprocedure
Download hier het klachtenreglement
Externe klachtenprocedure
Stichting Kinderdagopvang Alkmaar is aangesloten bij de geschillencommissie voor de kinderopvang. Dit is een onafhankelijk instelling die vragen en klachten aanhoort, advies geeft en duidelijk maakt welke stappen genomen kunnen worden.
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/kinderopvang/
Ook kun je rechtstreeks een klacht indienen bij de geschillencommissie
Als je niet tevreden bent, hopen we dat je met ons in gesprek gaat. Als je echt geen andere mogelijkheid ziet, kun je ook zonder tussenkomst van SKOA, direct een klacht indienen bij het klachtenloket via:
https://www.klachtenloket-kinderopvang.nl/ouders/